KAROL MIKLOŠ dnes vypúšťa svoj 4. štúdiový album pod názvom This Side of Town.
Na albume, ktorý začal naberať konkrétne kontúry v marci 2020, KAROL MIKLOŠ ponúka kolekciu dvanástich rôznorodých skladieb, v ktorých predstavuje mnoho nových prístupov, ale aj odkazy na svoju predchádzajúcu tvorbu. Je to spletitý príbeh o nástrahách stredného veku v situácii novej pandémie, hrozivého mraku prichádzajúceho z východu i mnohých ďalších hrozieb, a o nachádzaní slobody a zmierenia vo vlastnom svete a priestore, ktorý poskytuje hudba.
„Na tomto albume sme si vytvorili svoj mikrovesmír, ktorý sme nazvali This Side of Town. Je to mnohofarebný svet, presahujúci akékoľvek žánrové definície a zároveň dokonalá retrospektíva môjho 30-ročného pôsobenia na scéne,“ opisuje KAROL MIKLOŠ vznik a charakter nového albumu.
Album otvára atmosférická a jemne pochmúrna skladba No High Without a Low, ktorá spočiatku znie elektronicky, ale cez filmovo znejúcu harmoniku a elektrickú gitaru sa postupne pretransformuje až do dravej gitarovky. Pilotný singel Awkward Laughter a vtipná a energická Letter to my Future Self na prvý pohľad pôsobia kontrastne voči akusticky a divotvorne znejúcim Swimmer in the Sink a Maths, tie sa však napokon rozvinú do burácajúcich jam sessions.
Druhú stranu albumu otvára titulná pieseň This Side of Town, ktorá hudobne odkazuje na Karolove začiatky a predstavuje akýsi postulát o ostrakizme týkajúcom sa veku. Po orchestrálnej, miestami až bondovsky znejúcej skladbe Demon Cloud, sarkastickej Wonderful Worlds of Tomorrow a jemnej, zvláštnym spôsobom naspievanej piesne Blue-bus Boy, v ktorej sa Karol vracia do svojho rodného mesta, album nakoniec završuje bohato štruktúrovaná, takmer tribálne znejúca skladba The Horse is Dead pôsobiaca, ako správa o konci sveta zo severného pólu.
Digitálna verzia albumu je doplnená o novú štúdiovú verziu pôvodne podomácky vyrobeného singla Truth is Most Days I’d Rather Stay Home a záverečnú všetko zhrňujúcu The Sum of It.
Na novom albume sa opäť podieľali ľudia, ktorými sa KAROL obklopil už na svojich dvoch predchádzajúcich štúdiových celkoch. Matúš Homola, bubeník z obdobia albumu The Past of the Future, sa zhostil role zvukového inžiniera pri nahrávaní vo svojom trenčianskom štúdiu Men at Sound. K nahrávkam vo veľkej miere prispeli stabilní členovia Karolovej koncertnej kapely Roman Hlubina (elektrické gitary, ústna harmonika), Andrej Petrovič (elektrické gitary, ukulele), Peter Brhlík (basová gitara) a Alexander Salviany (bicie), ktorí boli aj pri nahrávaní predchádzajúceho Poisoned EP. Novým elementom bol bubeník Adam Olexík (The Youniverse), ktorý dodal mnohým skladbám ďalší rozmer a bravúrnosť, zatiaľ čo výsledné vyznenie niekoľkých skladieb zase významne ovplyvnil Andrej Gmuca v roli spoluproducenta. Ďalšou dôležitou osobou na albume bol Alan Dykstra, ktorý sám prispel troma vlastnými textami a je spoluautorom textov niekoľkých ďalších skladieb.
„Sme na toto dielo naozaj pyšní. Zvukovo je to určite môj doteraz najlepšie znejúci album a aj vďaka nekonečným filozofickým online debatám s Alanom je textovo dospelý. V neposlednom rade zohral veľkú úlohu fakt, že vzhľadom na vzniknutú situáciu prišli relatívne dlhé obdobia, počas ktorých som mal možnosť zahĺbiť sa nepretržite do tvorby, dostať sa ďalej a hlbšie než kedykoľvek predtým a objavovať pritom nové obzory,“ vysvetľuje KAROL MIKLOŠ .
Ďalšími hosťami na albume sú Emma Čučková, ktorá naspievala vokály a v skladbe Maths sa objavili basgitarista Šimon Vladár (The Youniverse) spolu s gitaristom Ľubošom Drozdom. Mastering albumu si vzal na starosť Tomáš Karásek v štúdiu Gargle & Expel v Prahe. Autorom výpravného akvarelového obalu, ktorý zachytáva akýsi absurdný moment v albumovom meste s mnohými viac či menej skrytými odkazmi na texty, je Alexander Salviany. Do finálnej grafickej podoby ho upravil dizajnér Matej Kukučka.
Album This Side of Town vychádza v 10-pesničkovej vinylovej a 12-pesničkovej digitálnej verzii. Vydanie vinylu z verejných zdrojov finančne podporil Fond na podporu umenia.
Kúp vinyl Kúp MP3/FLAC