NINA KOHOUT v decembri 2021 spôsobila na hudobnej scéne rozruch mierne pozmeneným menom, ale najmä novým singlom Moonlight. Majestátna, no zároveň ironická skladba s jedinečným a tažko zaraditeľným zvukom akustických nástrojov a elektroniky predznamenala jej debutové EP Pandemonium.
Nina prichádza na svojom EP s novým, väčším a experimentálnejším zvukom. Zatiaľ čo jej prvotina z roku 2020 Blue Sunray nesie farbu krehkej akustiky, na Pandemonium posúva možnosti zvuku, hudobnej poslušnosti a sónickej výpravnosti za svoje doterajšie hranice. Je to nahrávka, na ktorej si Nina stavia unikátny svet, vytvárajúci napriek vzájomnej odlišnosti skladieb zvláštny, miestami nekomformný, inokedy nádherný harmonický celok. Práve kvôli pestrofarebnosti a unikátnej kompozícii a zvuku jednotlivých piesní prináša toto EP na scénu žánrovo nezaraditeľný hudobný prírastok.
„Pandemonium, ako neurčitá hranica imaginárneho so skutočným, šialenstva so zdanlivo zdravým rozumom, nech to značí už čokoľvek. Pandemonium ako zmätok, nezhubný hurikán farieb a emócií, teda zrkadlo toho, kto som a kým som odjakživa ako človek bola. Viac ako svetu som v tejto pandem(on)ickej nahrávke najmä sebe ukázala ako znie hudobný ekvivalent k mojej osobe, k persone citlivo cítiaceho jednotlivca žijúceho na planéte, ktorej nie tak úplne vždy rozumie,“ hovorí na margo svojej debutovej kolekcie NINA KOHOUT.
EP obsahuje štyri jedinečné skladby, tri z nich sú otextované v anglickom jazyku a jedna je v slovenčine. K témam, ku ktorým sa v piesňach vyjadruje Nina dodáva: „Tak, ako sa v piesňach ako Love Above či Prebúdzanka dotýkam najväčšej nehy a lásky, skladby Moonlight a Pandemonium podlamujú kolená ráciu a nami určený normál označujú za nič viac ako dôsledok ľudskej obmedzenosti. Nahrávka je úzkou paradoxnou symbiózou veľkej náklonnosti a nepochopenia pre svet zároveň, a keď má priestor, myslím, že vie byť k poslucháčovi aj veľmi štedrá.“
Za zvukom EP producentsky stojí okrem Niny aj Vlado Ďurajka (AUTUMNIST), ktorý sa postaral o skladbu Pandemonium a Lucas Armstead, ktorý spoločne s Ninou produkoval singel Moonlight. Obaja prispeli okrem produkcie aj mixovaním spomenutých skladieb. Zvyšné dve skladby produkované samotnou Ninou zmixoval Matúš Homola vo svojom štúdiu Men at Sound v Trenčíne. Tam, ako aj v štúdiu Fallgrapp v Dubnici n/Váhom v réžii Jureša Líšku, prebehlo samotné nahrávanie. Mastering nahrávok zrealizoval Tomáš Karásek v štúdiu Gargle & Expel v Prahe.
Okrem bohatého zastúpenia elektroniky je na EP aj veľa „živých“ nástrojov – klavír a gitary od Niny, husle v podaní Michala Pagáča, Pavla Líšku, Dominika Tuchyňu a Daniela Pastoreka na kontrabas, bicie nahral Matúš Homola. Tak ako v Nininej prvotine, aj v tejto nahrávke sa objavuje klarinet jej otca Petra Kohouta a do jednej skladby prispel aj Dalibor Kocian a.k.a. STROON na vibrafón. Autorom titulnej fotografie na obale je Natália Mikulášová, do finálnej grafickej podoby ho upravil Vlado Ďurajka.
Vinyl obsahuje okrem samotného EP aj tri bonusové skladby.
Titul z verejných zdrojov finančne podporil Fond na podporu umenia.
Foto © Natália Mikulášová
Kúp vinyl Kúp CD Kúp MP3/FLAC